|
Spiru Haret, unul dintre ctitorii învãţãmântului românesc, nota: „Averea pe care o au şcolile sãlãşluieşte în primul rând în elevii ce au trecut pe acolo”. în contextul şcolii contemporane, aceastã afirmaţie capãtã valenţe parabolice: fiecare şcoalã are dreptul şi datoria de a-şi fãuri prestigiul. Cu fiecare an şcolar, Colegiul Naţional continuã sã îşi exercite consecvent acest drept şi sã îsi construiascã cu responsabilitate destinul. Prestigiul Colegiului Naţional se datoreazã într-o mãsurã considerabilã performanţelor obţinute de elevi la olimpiadele şi concursurile naţionale şi internaţionale. Ni se pare semnificativã opinia despre performanţã pe care ne-a împãrtãşit-o unul dintre olimpicii noștri, multiplu medaliat naţional şi internaţional: „Fiecare succes e un pas înainte, deşi nu consider cã rezultatele sunt aşezate pe o scarã valoricã pe care sã doresc sã urc, dacã fiecare îşi impune un standard, al meu nu e simplu sã merg la olimpiade şi nu sunt de acord cu cei care privesc un premiu la un concurs ca pe un scop în sine. Pentru mine, e vorba despre interes, despre pasiunea pe care am observat cã mulţi oameni, la diverse vârste, o uitã. Nu vã incomodeazã numãrul imens de persoane care privesc propria muncã drept un calvar? Dacã existã o semnificaţie deosebitã a acestor premii, ea se regãseşte în plãcerea pentru ştiinţã.” (Interviu în revista Colegiului Naţional, Spre luminã, nr. 22, ianuarie 2010). |